Hoe hogere posities halen in zoekmachines zoals Google en Bing? SEO!

U wil uw website hoger laten scoren in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo zonder te adverteren? Dan is SEO of Search Engine Optimalisation waarschijnlijk de oplossing voor uw wens.

SEO die op de juiste manier gebeurt heeft een duurzaam effect op uw posities in zoekmachines. Met zoekmachine optimalisatie heeft u niet meteen effect, het kan soms maanden duren voor u significante verschillen in zoekverkeer kan meten. Net daarom is het interessant om zoekmachineoptimalisatie te combineren met advertenties die wel meteen resultaat geven. Zo heeft u een twee-ledige aanpak: een boost op korte termijn en een duurzame groei op lange termijn.

Optimaliseer uw website met focus op 3 pijlers: content, linkbuilding en de backsite om uw organische (niet betaalde) vindbaarheid in zoekmachines te verbeteren. Hieronder wordt per pijler diverse SEO-aspecten uitgelegd om uw zoekmachinepositie te verbeteren.

Hoe unieke content/ websiteteksten schrijven die meerwaarde hebben voor uw bezoeker?

Sinds 2017 ligt de focus van zoekmachines meer en meer op voicesearch. Dat betekent dat het voor u belangrijker is om volwaardige antwoorden te geven op vragen die mensen kunnen stellen. Maak gebruik van deze kennis en schrijf bijvoorbeeld wekelijks een blog met een vraag van uw klanten over uw producten en diensten.

Door aparte pagina’s te maken leg je focus op het zoekwoord en combinatiezoekwoorden.

Gebruik het zoekwoord niet te veel anders beseffen zoekmachines zoals Google en Bing dat u iets te ijverig bent en kan u wel eens slechter scoren. Maak gebruik van koppen (H1, H2, H3) die het belangrijkste zoekwoord op een pagina versterken.

Maak pagina’s rond 1 onderwerp/ zoekwoordcombinatie.

  • Restaurant
  • Brasserie
  • Kindermenu
  • Lunchmenu
  • Zakenlunch
  • Glutenvrij Restaurant

Schrijf een mooie tekst rond een zoekwoordcombinatie met zoveel mogelijk relevante voordelen.

  • Wat te verwachten van de lunch?
  • Mooie foto’s van het menu
  • 3 voordelen van onze zakenlunch
    • Snelle lunch: van aperitief tot koffie in 1u15
    • Dicht bij de autosnelweg
    • Ruime parking

Zoekmachine optimalisatie backsite

Optimaliseer URL, meta-title, meta-description, meta-tags, koppen,…

De URL is het adres van uw website, net zoals een adres van uw zaak of woning is het van belang dat goed aangegeven staat wat men op dat adres mag verwachten. Als u een pagina maakt rond een specifiek product neemt u best dat product op in de URL van die pagina

De meta-title is van belang voor de vindbaarheid in zoekmachines: Deze komt in zoekmachines vaak in het blauw te staan. We raden aan om uw zoekwoord hier sowieso in te verwerken.

De meta-description dient dan weer om de consument te overtuigen om op uw link te klikken: toon hier dus extra voordelen. Denk ook aan een call-2-action op het einde van de meta-description.

Linkbuilding SEO

Laat andere websites naar uw website doorlinken op de juiste manier.

Plaats niet gewoon een link naar uw website, verwerk het zoekwoord in de hyperlink naar uw website.

Vragen? Neem even contact!

Wil u meer informatie? Neem nu contact, we werken graag een voorstel uit op maat van uw bedrijf!

Snelle en Persoonlijke Service

We focussen op het ontwikkelen van een duurzaam partnership met u. Een snelle en persoonlijke service staat daarbij centraal.

Innovatieve Strategieën

Dankzij onze ervaring met KMO's en zelfstandigen uit diverse sectoren kunnen we uw bedrijf vanuit een helicopterview bekijken en interessante groeistrategieën voor u ontwikkelen.

Commerciële visie

Sales en marketing zijn altijd in evolutie. Thys Communicatie volgt voor u de marktevoluties op de voet zodat u optimaal advies krijgt voor de commerciële visie van uw bedrijf.

Focus op groei van uw bedrijf

Dankzij een no-nonsense aanpak met directe communicatie houden we focus op de groei van uw bedrijf.